//
Cursuri autorizate sau nu? (minuta unconference)

Cursuri autorizate sau nu

(Moderator: Nicu Scoruş)

            Grupul de bibliotecari-traineri macinati de dilema adusă în discuţie de Nicu Scoruş, colegul care, conform cerinţelor impuse moderatorilor Biblionet Unconference, nici ziua şi nici noaptea nu mai doarme (prietenii ştiu de ce!), ne-am reunit să punem un pic de ordine în propriile gânduri.

Cum era de aşteptat, dicuţiile au demarat cu procedura de autorizare a cursurilor şi eram pe punctul de a le finaliza rapid, cu un NU hotărât din partea majorităţii. Disponibiliatea unora de a împărtăşi experienţa lor în acest domeniu ne-a convins totuşi că refuzul este prematur. Am aflat câteva lucruri practice: cum începi, cui te adresezi, exemple despre ce ar fi bine să scrii în anumite documente, cum să faci să nu uiţi ceva, ce şanse ai să corectezi erorile, cât costă, …

Odată depăşit momentul critic, am convenit să privim problema sub două aspecte:

  1. 1.      Biblioteca furnizoare de cursuri
  • Ambient plăcut, nu presupune costuri suplimentare
  • Asigură consumabilele pentru curs, implică costuri
  • Deficit de personal – “oamenii noştri fac mai mult decât pot”
  • Relaţia cu mediul privat – angajatorii sunt interesaţi în primul rând de performanţă
  • Ce doreşte biblioteca să obţină: recunoaştere, mai mulţi utilizatori, bani, îmbunătăţirea unor indicatori de performanţă?
  • Care sunt perspectivele, nevoile viitoare de formare (“pentru moment cererea de cursuri pentru iniţierea seniorilor în IT este foarte mare, dar noi suntem seniorii de mâine, şi nevoile noastre de formare vor fi altele”)
  • Cât de acerbă este concurenţa?
  1. 2.      Beneficiarii cursurilor
  • Foarte mulţi oameni nu-şi permit să investească în propria lor formare profesională şi pericolul de excluziune este din ce în ce mai mare
  • În sectorul public încă se ţine cont de diplome
  • Instituţiile publice plătesc pentru formarea profesională a angajaţilor, unii angajaţi se mulţumesc să obţină diploma
  • Participanţii care plătesc pentru cursuri sunt mult mai motivaţi
  • “Clientul mulţumit este cea mai bună reclamă”

Dincolo de cele două aspecte, s-a pus problema în ce măsură acreditarea este garanţie a calităţii iar răspunsul a fost că adevărata garanţie a calităţii este furnizorul.

La final am reţinut cu toţii un sfat util în acest sens: “Trebuie să ştii de la început ce vrei să faci. Nu poţi să faci rabat la calitate la început, pentru a obţine popularitate şi venituri, pentru ca  mai apoi, să furnizezi calitate.”

Discuție

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 41,382 hits
August 2017
L M M M V S D
« Iun    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
%d blogeri au apreciat asta: